Monday, August 31, 2009

Merdeka!!!


salam n greetings 2 all readers.....
hari nih....
31 Ogos 2009...
maka genaplah 52 tahun negara tercinta kita, Malaysia telah Merdeka dari sebarang penjajah......
dan tahun ni Merdeka jatuh pada bulan Ramadhan tercinta...
maka sebarang sambutan yang gila babeng tidak dilakukan....
takde sebarang konsert malam merdeka....
takde sebarang countdown malam merdeka....
takde sebarang pesta2 sempena merdeka...
dan takde sebarang maksiat yang dilakukan sempena merdeka (harap2 mmg btol2 takde la semua nih)......

cita pasal merdeka...
adakah kita dah merdeka sepenuhnya???
kenapa kita perlu adakah sambutan sempena merdeka???
x leh ke kalau duk senyap je...
just menghayati ape yang tersirat dari peristiwa kemerdekaan dari sambut dengan ntah ape2 punya sambutan (malam merdeka).....
aku rasa dari bergelumang malam2 kat mana2 tmpt semata2 nak 'tgk bunga api' (alasan biasa org nak g sambutan malam merdeka) kat tmpt sambutan malam merdeka....
lebih baik duk kat umah....
lepak2....
baca buku tokoh2 kemerdekaan.....
amek ape yang tersirat dari perjuangan diorang....
lagi elok ak rasa...
lebih2 bulan puasa ni baik baca Al-Quran dari pergi sambutan malam merdeka yang ntah pape tuh (korang nak marah ak marah je, ni pendapat aku)......

akhir kata....
kat sini ak nak ucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan ke-52 kepada semua rakyat malaysia keseluruhannya.....


3 comments:

norMAzuan MUstafa said...

selamat 'hari akhir ogos bro'....
takbir...

Ir. aSuRaMaRu™ said...

selamat 'hari akhir ogos' jugak bro....

Din said...

selamat hari julai dow wei..hua3..
smoga mu shat pa..

the drifter...

My photo
hamba Allah yang lemah lagi hina. automotive enthusiast + hobbyist photographer + student. still improving myself to be a better muslim. ^_^

the drift crews....