Showing posts with label final. Show all posts
Showing posts with label final. Show all posts

Thursday, April 23, 2009

1 paper lagi.....

salam n greetings to all readers....
fuh....
3 paper dah abes...
ade 1 je lagi yang perlu ditempuhi.....
1 paper sebelum ni agak ok....
tapi 2 lagi agak hampeh.....
salah aku gak sebenarnya.....
orang suh study leklok....
ko study men2 gak...
mana tak hampeh..... x_X

anyway malam esok aku akan balik ke kelantan...
tak sabar nak balik walaupun arituh sempat balik jap...
tak puas beb...... xp

sedar tak sedar...
sem 2 aku di UMP dah pun hampir tamat......
tapi aku masih ditakuk lama....
sbb pe aku kata gituh????
sebab perangai lama aku still tak brubah....
M.A.L.A.S......
bile cite pasal malas nih.....
banyak benda tertimbul dalam benak otak aku.....
result SPM '06, result matrik '07, result sem 1 '08......
semua agak hampeh sebabkan penyakit yang aku hidapi nih.....
bila nak brubah??
aku memang ade pikir....
tapi pikir saja x leh jadi beb....
kene buat.....
cakap pun tak guna la....
bak kata nabil, LU PIKIR SENDIRI LA BEB!!! x_X

aku tak nak cakap banyak....
banyak benda lagi nak revise tuk paper esok...
cam biasa.....
ari nih aku akan tatapkan korang dengan lagi 1 kete yang aku minat.....
Nissan March K10.....
sebab ape aku minat????
ni la kete pertama yang aku pakai....
bini pertama la katakan...
tapi skang dah bercerai....
insyaAllah kalau ade rezeki nak cari gak sejibik....
tapi yang dah complete la....
anyway ni ade link tuk usha forum geng2 k10.....
eh2...
panjang lak aku melalut....
ape2 pun...
enjoy the pics k!!! xp

gambar ehsan koleksi aku sendiri laa.....
klik gambar kalau nak tgk saiz besar.....
p/s : setiap gambar yang akan aku upload stat kali nih, aku akan letak watermark link blog nih...... xp

Wednesday, April 22, 2009

air dah ade....

salam n greetings to all readers....
akhirnya penyiksaan selama seminggu telah pun berakhir dengan jayanya....
akhirnya air telah muncul dari mulut2 kepala paip dan shower2 di UMP....
masalah air di UMP akhirnya telah selesai..... xp

aku cukup suka nak memetik kata2 YDP MPP UMP....
" 1. Pertama,kenapakah krisis kegelapan bekalan air di UMP berlaku setiap kali pada Final Exam?
2. Kedua, kenapakah tiada notis awal dikeluarkan oleh pihak JBA Pahang kepada pihak UMP untuk persediaan dan makluman awal?
3. Ketiga, mengapa krisis kegelapan bekalan air UMP memakan masa selama sehingga seminggu(dan berterusan) dan hanya UMP sahaja yang terkena tempias ini?

4. Keempat,dengan kepakaran kita sebagai universiti teknikal bertaraf dunia yang menggaji ramai jurutera-jurutera pakar , kenapakah tiada kajian secara serius dibuat bagi mengatasi masalah kegelapan bekalan air di UMP yang telah berlaku sekian lama?

5. Kelima,apakah jaminan pihak JBA Pahang dan pihak pengurusan tertinggi UMP bahawa krisis kegelapan bekalan air ini tidak akan berlaku lagi dimasa-masa hadapan?
"
kata2 yang dilontarkan oleh YDP MPP UMP nih amatlah bernas skali....
aku memang menyokong dengan segala yang dilontarkan oleh beliau.....
memang benda2 ni la yang terngiang2 di kepala setiap pelajar UMP.....
kenapakah benda2 ni boleh berlaku????
cuba korang pikir sket????
adekah karenah birokrasi turut terlibat dalam kes nih????
korang pikir la sendiri bak kata nabil..... xp

anyway baru je abes paper 2nd tuk final....
so ade lagi 2 paper yang tinggal...
esok petang ngan lusa pagi....
arap2 leh buat yang terbaiks la ye..... xp

anyway.....
cam biasa...
aku akan paparkan 1 kete kegemaran aku pada setiap entry....
untuk entry kali nih lak.....
kete yang dipilih ialah....
Datsun Sunny 1200 B110 Sedan......
nape aku pilih kete nih???
sebab kete ni cute shialll!!!
dah2...
merepek tol aku....
korang layan je la gambar nih......

gambar ehsan blog beeoneoneoh.....

Tuesday, April 21, 2009

3 papers remaining.....

salam n greetings 2 all readers.....
bertemu kita kembali dalam rancangan yang sensasi lagi menarik....
tak lain tak bukan.....
MELOBI!!!
eh2...
ape aku merampit lak nih....
ni mesti tensen study tuk final.....
dah2.....
kita kembali ke tajuk berita pada hari nih...... xp

isu air di UMP masih melarat sehingga hari yang ke 7.....
tetapi...
berita baik sudah timbul iaitu ade sesetengah blok yang dah ade air.....
maknanya JBA Pahang dah buat keje dia......
lega la dak2 UMP pas nih...... xp

anyway.....
kembali kepada tajuk kita pada ari nih....
3 papers remaining....
maksud dia ade 3 paper lagi woiiii.....
aha....
3 paper lagi aku perlu harungi untuk sampai ke agenda seterusnya.....
cuti!!!!!
tak sabar weh nak cuti nih...
banyak keje nak di buat nih...
program pun banyak nak join nih......
insyaAllah nanti aku akan hapdet tiap2 program yang aku join pada cuti sem kali nih... xp

so...
rasanya tuh je kot tuk entry kali nih....
nak study la plak weh.....
kang x lulus lak aku jugak yang susah.... xp

oh ye...
pada tiap2 entry yang aku post...
aku akan kepilkan 1 gambar kete2 yang aku minat tuk tatapan korang....
so kali nih....
aku nak letak gambar kete Datsun Skyline KPGC10 GT-R (Hakosuka Family)......
kete ni memang kegilaan geng2 old skool termasuk aku....
so enjoy la ye...... xp

gambar ehsan japanese nostalgic car.......

Friday, April 17, 2009

study jangan tak study.....

salam n greeting to all readers.....
jam skarang menunjukkan kul 5.25 ptg.....
aku sedang meng'lagho'kan depan laptop tersayang.....
duk belek2 blog orang, forum, & macam2 lagi......
tetiba rasa cam nak update lak blog nih..... xp

berbalik pada tajuk kita pada hari nih (gaya cam penceramah jek)........
disebabkan hanya tinggal 2 3 hari saje lagi untuk final....
ayat diatas amatlah sesuai buat sesiapa yang akan menghadapi final tak lama lagi.....
katanya penceramah kat masjid semalam, en. Raja Ismail.....
mind set tuh penting.....
mind set ni boleh menipu kita atau membantu kita dalam sesuatu benda....
contohnya kalau kita jumpa anjing....
dalam otak kita dah set mesti cuak jumpe anjing....
konpem korang akan mencuakkan diri secara automatiknya bile jumpa anjing tuh.....
kalau otak kita dah set, hek eleh, anjing je, pe nak tkot....
konpem korang x tkot ble jumpe anjing......
peh...
cakap dah gaya pakar motibasi nih..... xp

so....
berbalik kepada topik kita tadi...
study...
kalau kita dah set dalam otak kita suh study....
insyaAllah memang kita akan study.....
tapi bila la aku nak study ni ekk???
kata kat orang pung pang pung pang....
aku sendiri pun study ntah pape.....
ape mau jadi daaa...... xp

anyway esok ade 1 event yang agak menarik......
Kursus Fotografi kat Kolej Shahputra, Kuantan.....
aku insyaAllah join dengan member aku dak UMP gak.....
and ade lagi sorang geng Fotografikr pun join gak.....
nanti aku akan post gambar2 menarik dalam blog nih pada post akan datang......

ni ade sket cenderahati kepada semua readers....
xde pe la sangat sebenarnya...
cuma gambar muka aku yang tensen study je.....
saje je nak upload dalam nih.....
harap korang terhibur ye..... xp


Monday, April 13, 2009

dah balik dah.....

salam n greetings to all readers.....
aku baru je sampai kuantan kul 5 petang tadi....
penat tak hilang lagi nih.....
letih tol balik kejap2 nih....
tadi dalam bas pun kejap tido kejap tak......
padahal dah duduk single seat tuh..... xp

anyway minggu ni dah stat study week....
ari ni dah rugi sehari x study.....
esok insyaAllah kene study dah....
kalau x study gak hancus la final nanti.....
almaklumlah dengan carry mark aku 50%++ je..... xp

cite pasal final.....
aku punya final stat 20hb nih....
abes lak 24hb.....
malam tuh trus balik kelantan....
esoknya ade program lak (kenduri kawen member)......
sebab tuh balik awal.....
harap2 leh setel la barang2 aku petang tuh gak....
kalau tak nangis weh....... xp

anyway ni ade gambar sket masa cuti semalam......
gambar aku je.....
layan self potrait yang x bpe menjadi kat umah uncle aku......
masa ni duk g melawat umah baru uncle aku.....
tengok2 ade cermin...
tuh yang layan self potrait jap.....
tapi result dia agak hampeh la gak...
cam amik pakai PnS je.....
shit tol ah......
pape pun tengok je la ye..... xp


the drifter...

My photo
hamba Allah yang lemah lagi hina. automotive enthusiast + hobbyist photographer + student. still improving myself to be a better muslim. ^_^

the drift crews....